img
İş Kazalarını Konu Alan İş Güvenliği Reklamlarında Duygusal Çekiciliklerin Kullanımı: Avustralya ve Singapur İş Güvenliği Reklamları Üzerine İnceleme    
Yazarlar
Murat Arpa
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÇAKI
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Özet
Son yıllarda iş güvenliği kavramının dünyadaönem kazanması, iş kazalarını konu alan kamuspotu reklamlarının sayının da artmasına yolaçmıştır. Bu reklamlarda işveren ve çalışanlarınkazalara karşı önlem almasını sağlamak içinduygu çekiciliklerinden (korku, mizah, hüzün vb.)sıklıkla yararlanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada,Avustralya ve Singapur’da iş kazalarını konu alan işgüvenliği reklamları, reklamlarda kullanılan duyguçekicilikleri boyutunda incelenmiştir. Çalışmakapsamında son dönemde Avustralya’da kullanılanüç iş güvenliği reklamı (Yaralı Yüz, Yaralı Kol,Yaralı Vücut) ile Singapur’da kullanılan üç işgüvenliği reklamı (Çukur, Konteynır, İnşaat İskelesi)nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alangöstergebilimsel analize tabi tutularak ele alındı.Reklamlar, Fransız Dil Bilimci Roland Barthes’ındüzanlam ve yananlam boyutunda analiz edilerek,reklamlarda verilmek istenen duygu çekicilikleriortaya konulmaya çalışıldı. Elde edilen bulgularda,çalışanların iş kazalarına yönelik gerekli önlemlerialması için Avustralya iş güvenliği reklamlarındakorku çekiciliği, Singapur iş güvenliği reklamlarındaise mizah çekiciliği kavramından yararlanıldığıortaya çıkarıldı.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sosyal Güvenlik Dergisi
Dergi ISSN 2148-483X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 153 / 172
Makale Linki https://doi.org/10.32331/sgd.493020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş