Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÇAKI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İlk posta pullarının kullanımı 19. yüzyılın ilk yarısına rastlamaktadır. Başlangıçta pullar, posta ücretinin ödendiğinigöstermek amacıyla bir tarafı yapışkanlı diğer tarafı sıradan basit resimler içeren etiketler olarak piyasaya çıkmıştır.Zamanla posta pullarının yaygınlık kazanması ve uluslararası arenada önemli bir görsel öğe olarak yer etmesiüzerine; pullar üzerine basılan resimler, profesyonel ressam ve karikatüristlere yaptırılmaya başlanmıştır. Busüreçte pullar sembolik değerinin ötesine geçerek, üzerlerinde tarihi şahsiyetlerin yer aldığı, önemli günlerinanıldığı birer iletişim aracı haline gelmiştir. Özellikle 20. yüzyılda Naziler pulları Nazizm ideolojisinin kitlelerüzerinde tahakküm kurmasını sağlayan önemli bir propaganda aracı olarak kullanmıştır. Bu çalışmada, 20. yüzyıldaNazi Almanyası (DrittesReich) tarafından basılan posta pullarının propaganda amaçlı nasıl ve ne şekildekullanıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, çalışma kapsamında amaçlı örneklem metodu ile belirlenaltı Nazi Almanyası'nda basılan posta pulu Roland Barthes'ın göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarakincelenmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde; Nazi Almanyası tarafından basılan posta pullarının, Nazizmideolojisi öğretileri doğrultusunda yoğun bir şekilde gri propaganda amacıylakullanıldığı ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Propaganda, Pul, Göstergebilim, Karikatür, Nazizm |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-3301 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2018 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1568 / 1595 |
Makale Linki | https://doi.org/10.19145/e-gifder.421540 |