Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İkinci Dünya Savaşı'nda posterler gerek Mihver Devletleri (Almanya, Japonya,İtalya), gerekse Müttefik Devletler (ABD, İngiltere, SSCB) tarafından propagandaamaçlı etkin bir şekilde kullanılmıştır. Bu süreçte propaganda posterleri,ülkelerin kamuoyları nezdinde düşman ve dost algısı oluşturmada önemli birişleve sahip olmuştur. Özellikle Nazi Almanyası'nın nüfuzu içerisinde FaşistLider Benito Mussolini önderliğinde kurulan İtalyan Sosyal Cumhuriyeti'nin(1943-1945) dost ve düşman algısı oluşturmada propaganda posterlerindenyararlandığı görülmüştür. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerindengöstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak, dost ve düşman algısı oluşturmasıbağlamında Musil Brescia'nın tespit ettiği İtalyan Sosyal Cumhuriyeti'ne aitdönemin en etkili 58 propaganda posteri içerisinden amaçlı örneklem metodukullanılarak belirlenen 8 propaganda posteri incelenmiştir. İncelenen posterlerFransız Göstergebilimci Roland Barthes'ın ortaya koyduğu düzanlam(dénotation) ve yanalam (connotation) boyutunda analiz edilerek, posterlerdeverilmek istenen gizli mesajlar açıklanmaya çalışılmıştır. Bunun yanındaposterler içerisinde düşman algısı oluşturulurken hangi metaforların kullanıldığı,hangi metonimlerden yararlanıldığı ve dost ve düşman algısı oluşturulurkenhangi mitlerin inşa edilmeye çalışıldığı ortaya konmaya çalışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-2865 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2018 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 252 / 272 |
Makale Linki | https://doi.org/10.18094/josc.397107 |