img
img
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilere Dönüt Verme Düzeyleri   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretim programları ne kadar iyi hazırlanmış olursa olsun, başarısı onu uygulayan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarına bağlıdır. Öğretmenler sınıf içinde öğrencilerle etkileşime geçmekte ve sürekli dönütler vermektedir. Bu dönütler öğrencilerin hem akademik başarılarını etkilemekte hem de derse olan motivasyonlarını arttırmaktadır. Dönüt vermenin hem öğretmene hem de öğrenciye birçok açıdan fayda sağladığı birçok çalışmada belirtilmiştir. Bu çalışmalardan hareketle öğretmenlerin dönüt verme yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin verdikleri dönütlere ilişkin algı düzeyleri, bu dönütlerin öğrenciler tarafından ne düzeyde yeterli bulunduğu ve vermiş oldukları dönütlere ne anlam yükledikleri incelenmiştir. Bu araştırmada, tarama (survey) yöntemine dayalı betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi ile toplanan nicel veriler analiz edilerek, öğretmen, öğrenci ve gözlemcilerin dönüte yükledikleri anlamda farklılaşmalar olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 öğretim yılında bir şehir merkezinde yer alan 12 ortaokulda, matematik dersine giren 14 öğretmen ve öğretmenlerin dersine girdiği 352 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu,“kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dönüt algı ölçeğinden aldıkları puan ortalamaların hem gözlemcilerden hem de öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Buna göre öğretmenlerin kendilerinin dönüt düzeltme sürecinde yeterli gördükleri ancak bu durumun öğrenciler ve gözlemciler tarafından aynı seviyede algılanmadığı …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı IIIrd International Eurasian Educational Research Congress
Kongre Tarihi 31-05-2016 / 03-06-2016
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş