Yazarlar (4) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretim sürecinde dönüt, hem öğrencilerin akademik başarısını arttırmakta hem de derse motive etmektedir. Bu bağlamda matematik öğretmenlerinin dönüt verme konusundaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış sorular ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Görüşme sorularına öğretmenlerin verdikleri yanıtlar kaydedilip, içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015–2016 öğretim yılında merkez ilçede 12 ayrı okulda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından matematik öğretmenleriyle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Tematik olarak incelenen öğretmen görüşleri, dönütte tarz, dönütte kapsam, dönütte ilke, dönüt verirken yaşanan güçlükler, verilen dönütte yetersizliğin kaynakları, dönütün faydaları, dönütün öğrenmedeki yeri başlıkları altında toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar alan yazındaki verilerle ilişkilendirilerek sunulmuştur. Elde edilen bulgular çerçevesinde bazı öneriler getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 4th International Conference on Curriculum and Instruction |
Kongre Tarihi | 27-10-2016 / 30-10-2016 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Antalya |