img
img
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün İşlevsel Kullanımına İlişkin Görüşleri   
Yazarlar (4)
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şebnem BEYDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şebnem BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretim sürecinde dönüt, hem öğrencilerin akademik başarısını arttırmakta hem de derse motive etmektedir. Bu bağlamda matematik öğretmenlerinin dönüt verme konusundaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış sorular ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Görüşme sorularına öğretmenlerin verdikleri yanıtlar kaydedilip, içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015–2016 öğretim yılında merkez ilçede 12 ayrı okulda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından matematik öğretmenleriyle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Tematik olarak incelenen öğretmen görüşleri, dönütte tarz, dönütte kapsam, dönütte ilke, dönüt verirken yaşanan güçlükler, verilen dönütte yetersizliğin kaynakları, dönütün faydaları, dönütün öğrenmedeki yeri başlıkları altında toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar alan yazındaki verilerle ilişkilendirilerek sunulmuştur. Elde edilen bulgular çerçevesinde bazı öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 4th International Conference on Curriculum and Instruction
Kongre Tarihi 27-10-2016 / 30-10-2016
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş