img
img
Hizmet Verme Yatkınlığının İnovatif Davranış Üzerindeki Etkisinde Yaratıcı Performansın Aracılık Rolü   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ethem Merdan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, hizmet verme yatkınlığının inovatif davranış üzerindeki etkisinde yaratıcı performansın aracılık rolünün belirlenmesidir. Bu amaçla Yozgat Bozok Üniversitesi ve Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'ndeki akademisyenlerden 424 kişiye kolayda örnekleme yoluyla ulaşılmış ve anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi Smart-PLS (PLS-SEM) istatistik programında analiz edilmiş olup kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre hizmet verme yatkınlığının yaratıcı performans üzerinde; yaratıcı performansın ise inovatif davranış üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu ise hizmet verme yatkınlığının inovatif davranış üzerindeki etkisinde yaratıcı performansın kısmi aracılık rolünün olduğu belirlenmiştir. Araştırma, elde edilen bulgular sayesinde literatürdeki bilgi birikimine katkı sağlamayı hedeflemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet Verme Yatkınlığı, İnovatif Davranış, Yaratıcı PerformansJEL Sınıflandırması: M10, M12, M15
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Yönetim ve Ekonomi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2025
Cilt No 32
Sayı 4
Sayfalar 747 / 763
DOI Numarası 10.18657/yonveek.1644779
Makale Linki https://doi.org/10.18657/yonveek.1644779