| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmanın amacı, hizmet verme yatkınlığının inovatif davranış üzerindeki etkisinde yaratıcı performansın aracılık rolünün belirlenmesidir. Bu amaçla Yozgat Bozok Üniversitesi ve Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'ndeki akademisyenlerden 424 kişiye kolayda örnekleme yoluyla ulaşılmış ve anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi Smart-PLS (PLS-SEM) istatistik programında analiz edilmiş olup kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre hizmet verme yatkınlığının yaratıcı performans üzerinde; yaratıcı performansın ise inovatif davranış üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu ise hizmet verme yatkınlığının inovatif davranış üzerindeki etkisinde yaratıcı performansın kısmi aracılık rolünün olduğu belirlenmiştir. Araştırma, elde edilen bulgular sayesinde literatürdeki bilgi birikimine katkı sağlamayı hedeflemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet Verme Yatkınlığı, İnovatif Davranış, Yaratıcı PerformansJEL Sınıflandırması: M10, M12, M15 |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Yönetim ve Ekonomi Dergisi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 12-2025 |
| Cilt No | 32 |
| Sayı | 4 |
| Sayfalar | 747 / 763 |
| DOI Numarası | 10.18657/yonveek.1644779 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.18657/yonveek.1644779 |