Yazarlar |
Prof. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Avni Yıldız
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yapılan çalışmalar incelendiğinde Türkiye'de tasarım tabanlı araştırma üzerine çok az çalışma yapıldığı görülmektedir. öğrencilerin yaşıtlarına göre farklı becerilere sahip olduğu ve bu becerilere uygun etkinlikler hazırlamanın da kolay olmadığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler hazırlamak için BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezi) matematik öğretmenleri ile yürütülen tasarım tabanlı araştırma yöntemi sürecini yansıtmaktır. Böylece araştırmaya katılan üstün yetenekli öğrencilerin dersine giren BİLSEM matematik öğretmenleri ile etkinlik geliştirme ve üstün yetenekli öğrencilere uygulanması süreci ortaya çıkarılarak, üstün yetenekli öğrencilerin gereksinimlerine yanıt verebilecek etkinliklerin oluşması için bir örnek teşkil edecektir. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını, üç BİLSEM matematik öğretmeni ve altışar kişilik iki gruptan oluşturmaktadır. BİLSEM matematik öğretmenleri ve araştırmacıların birlikte hazırlamış oldukları etkinlikler ilk gruba uygulanmış ve sonrasında gerekli revizeler yapılarak ikinci gruba uygulanmıştır. Sonuç olarak, en son revize edilen etkinlik sayesinde ikinci gruptaki üstün yetenekli öğrencilerin istenilenleri hem kağıt kalem ortamında, hem de GeoGebra yazılımını kullanarak keşfettikleri ve sonuca ulaştıkları gözlenmiştir. Ayrıca üstün yetenekli öğrencilere etkinlikler hazırlanmasının kolay bir süreç olmadığı sonucuna ulaşılmış, etkinlik hazırlanmasında tasarım tabanlı araştırma yönteminin potansiyelinin kullanılabileceği önerilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2016 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 39 |
Sayfalar | 70 / 90 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.21764/efd.12232 |