Yazarlar |
Hale Türkmenoğlu
|
Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Nihat Arıkan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve fen bilimleri dersi öğretimine yönelik kaygıdüzeylerini belirlemek ve bu kaygıya neden olan faktörleri incelemek hedeflenmiştir. Araştırmaya 2017-2018eğitim öğretim yılının I. yarıyılı içerisinde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programınakayıtlı ve 4. sınıf öğrencisi olan 114 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler; Liu (2016) tarafından geliştirilen veorijinali İngilizce olan Aytekin, Türkmenoğlu ve Arıkan (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan Matematik ve FenÖğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği ve kişisel bilgi formu ile örnekleme alınan öğretmen adaylarına uygulanarakelde edilmiştir. Veriler toplandıktan sonra veri analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre bilimsel etkinliklere katılım düzeyi her iki dersin öğretim kaygısına istatistiksel olarak anlamlıfarklılık oluşturmaktadır. Bununla birlikte mesleği seçme nedeni fen dersi öğretimi kaygısında, matematiğisevme düzeyi de matematik dersi öğretimi kaygısında istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarını bilimsel etkinliklere yönlendirme, mesleği severek yapacakolanların daha çok tercih etmelerini sağlama ve öğreteceği konuları seven öğretmenler yetiştirmenin önemliolduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1545 / 1594 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/9cccda07-8532-ea11-8105-005056b06ff6 |