img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik ve Fen Öğretimi Kaygılarının İncelenmesi   
Yazarlar
Hale Türkmenoğlu
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Nihat Arıkan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve fen bilimleri dersi öğretimine yönelik kaygıdüzeylerini belirlemek ve bu kaygıya neden olan faktörleri incelemek hedeflenmiştir. Araştırmaya 2017-2018eğitim öğretim yılının I. yarıyılı içerisinde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programınakayıtlı ve 4. sınıf öğrencisi olan 114 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler; Liu (2016) tarafından geliştirilen veorijinali İngilizce olan Aytekin, Türkmenoğlu ve Arıkan (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan Matematik ve FenÖğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği ve kişisel bilgi formu ile örnekleme alınan öğretmen adaylarına uygulanarakelde edilmiştir. Veriler toplandıktan sonra veri analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre bilimsel etkinliklere katılım düzeyi her iki dersin öğretim kaygısına istatistiksel olarak anlamlıfarklılık oluşturmaktadır. Bununla birlikte mesleği seçme nedeni fen dersi öğretimi kaygısında, matematiğisevme düzeyi de matematik dersi öğretimi kaygısında istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarını bilimsel etkinliklere yönlendirme, mesleği severek yapacakolanların daha çok tercih etmelerini sağlama ve öğreteceği konuları seven öğretmenler yetiştirmenin önemliolduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 20
Sayı 3
Sayfalar 1545 / 1594
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/9cccda07-8532-ea11-8105-005056b06ff6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş