Yazarlar |
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Fatih Aydın
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretimprogramlarının entegre edilmesiyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılmasıhedeflenmiştir. Sakarya ili Sapanca ilçesinde çalışan 6 fen bilimleri öğretmenigönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Görüşmeler uzman görüşü ve literatürdoğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış sorularla yapılmıştır. Bu görüşmelerses kayıt cihazına alınarak yazılı doküman haline getirilmiş ve iki bağımsızaraştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Böylece iki müfredatın uyumu noktasındayaşanan sıkıntılar ve öğretmenlerin entegrasyon üzerine ne düşündükleri ortayaçıkarılmıştır. Çalışmanın en çarpıcı sonuçlarından biri de fen ve matematik öğretimprogramlarındaki ilişkili konuların uyumlu biçimde sıralanmadığı görüşünün bütünöğretmenler tarafından ifade edilmesi olmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2667-6788 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 30 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 443 / 464 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/33142/368850 |