img
img
Bankacılık Sektöründe Dijital Dönüşümün Müşteri Deneyimi Üzerindeki Etkisinde Müşteri Sadakatinin Aracı Rolü  
Yazarlar (2)
Elmas Ak
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Muhammed MARUF Doç. Dr. Muhammed MARUF
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de dijital bankacılık uygulamalarının müşteri deneyimi üzerindeki etkisini ve bu etkinin müşteri sadakati aracılığıyla nasıl şekillendiğini incelemektir. Çalışma kapsamında, 380 dijital bankacılık kullanıcısından elde edilen veriler doğrultusunda müşteri deneyimi, müşteri sadakati ve dijital dönüşüm düzeyleri analiz edilmiştir. Veri analiz sürecinde SPSS 26.0 programı kullanılarak güvenilirlik analizleri, normallik testleri, korelasyon analizleri ve aracılık analizleri gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, müşteri sadakatinin aracılık rolünü test etmek amacıyla PROCESS Macro (Model 4) kullanılmış; elde edilen bulgular AMOS yazılımı ile yapılan Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile desteklenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların müşteri deneyimi düzeyi orta-üst seviyede, müşteri sadakati düzeyi ise orta düzeydedir. Müşteri deneyimi ile müşteri sadakati arasında genel anlamda anlamlı bir ilişki ...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2025
Cilt No 6
Sayı 1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş