| Yazarlar (1) |
Arş. Gör. Rabia Nur KODAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Saldırganlık, diğer bir adıyla agresyon, okul öncesi çocuklarda sıklıkla rastlanılan bir sorundur. Erken yaşlarda görülen saldırgan davranışların ileriki yıllardaki psikopatolojilerle ilişkisi daha önceki çalışmalarda gösterilmiştir. Dolayısıyla çocukluk dönemindeki saldırganlığın hem nedenlerinin anlaşılması hem de sürdürücü faktörlerin belirlenmesi oldukça önemlidir. Bu derlemede saldırganlık mizaç, ebeveyn tutumları ve bağlanma faktörleri bağlamında ele alınmıştır. Mizaç kavramı, Thomas ve Chess, Goldsmith ve Plomin, Cloninger’in bakış açıları başta olmak üzere zor ve kolay mizaç terminolojisi; duygusallık, aktiflik, sosyallik ve dürtüsellik faktörleri ile açıklanarak okul öncesi dönemdeki agresyonla ilişkilendirilmiştir. Ek olarak bağlanma kuramı ile ilişkilendirilerek çocuklardaki agresyonun olası sebepleri değerlendirilmiştir. Son olarak ebeveynlerin kendi arasındaki ilişki, saldırganlığa yönelik tutumları, ailedeki sosyoekonomik belirleyiciler ve çocuktaki agresyonun olası ilişkisi açıklanmıştır. Bu çalışma, özellikle aile ve mizaç özelliklerine odaklanarak saldırganlık sorunlarını çözmek için okul öncesi çocukların saldırganlığının belirleyici nedenlerini incelemektedir. Saldırganlığın hem çocuk hem de ebeveyn özellikleriyle birlikte daha bütüncül olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar |
| Dergi Tarandığı Indeksler | |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 03-2024 |
| Doi Numarası | 10.18863/pgy.1213590 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.18863/pgy.1213590 |