| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Ela OĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Hayatın her alanında yapay zekâ teknolojilerinden yararlanma, bilinçli kullanım koşuluyla fırsat olarak görülebilir. Yapay zekâ okuryazarlığı, teknoloji bilgisi, bilimsel bilgi ve sosyo-etik becerileri kapsaması sebebiyle kullanımıyla ilgili bilinci ve etkinliği artırmaktadır. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yapay zekâ okuryazarlığı ile ilgili mevcut durumunun belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından farklılaşıp-farklılaşmadığının tespit edilmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemine dayalı tarama ve ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerini elde etmek amacıyla Wang vd.(2023) tarafından geliştirilip Polatgil ve Güler (2023) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan Yapay Zekâ Okuryazarlığı ölçeği vasıtasıyla 392 üniversite öğrencisinden anket tekniğiyle veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen ANOVA ve T-Testi gibi betimsel analiz bulguları ışığında öğrencilerin yapay zekâ okuryazarlığı düzeyinin ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen analiz bulgularına göre yapay zekâ okuryazarlığının, yaş ve teknolojiyi kullanma seviyesine göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte sınıf düzeyi, aylık harcama, cinsiyet, bilgisayara sahip olma ve telefonda geçirilen süre değişkenleri bakımından farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarının, yapay zekâ okuryazarlığının kullanımı ile ilgili durumun gözden geçirilerek geliştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı |
|
| Dergi ISSN | 2148-1237 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 09-2025 |
| Cilt No | 60 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 2670 / 2686 |
| Doi Numarası | 10.63556/tisej.2025.1565 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.63556/tisej.2025.1565 |