img
img
Akış ve Dönüşüm Metaforunun Eğitim Örgütlerine Yansıması   
Yazarlar (1)
Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Değişim öteden beri başa çıkılması gereken bir olgu olarak nitelendirilebilir. Değişim, dengenin geçici süreliğine de olsa bozulmasını gerekli kılacaktır. Buradan hareketle değişim gerekliliği, dengenin bozulması ve tekrar dengenin sağlanıp korunması süreğen bir durumdur. Eğitim örgütlerinin bu durumdan kendini soyutlaması, mümkün değildir. Bu bağlamda değişimin mantığının kavranması etkin yönetilmesine katkı sağlayabilir. Bu amaçla olguları daha anlaşılır kılan metaforların kullanılması faydalı bir yöntemdir.Bu çalışmayla değişimin mantığının kavranmasını sağlayan akış ve dönüşüm metaforu ve bu metaforun eğitim örgütlerine yansımaları ele alınmıştır. Eğitim örgütlerindeki değişimin mantığının kavranması ve etkin yönetilmesine katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2146-5975
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD, EBSCO Sociology Source Ultimate; Index Copernicus, Scientific Indexing Services, ASOS Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 71 / 87
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/327419
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş