| Yazarlar (1) |
Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Öğretmenin eğitim sisteminin tüm paydaşlarıyla etkileşim içinde olduğu söylenebilir. Öğretmenin etki alanı, öğrenciden başlayarak eğitim kurumunun dış çevresini ve toplumu etkileyen sonuçlara götürebilir. Öğretmen portfolyosu değerlendirme, öğretmenin etkileme gücünün etkin kullanımını sağlayabilecek alternatiflerden biri olarak nitelendirilebilir. Zira öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleki gerekliliklerin yerine getirilme, mesleğe adanmışlık düzeyine dair bir çerçeve sunmaktadır. Böylelikle öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleğe hazırlık ve mesleki hayatında öğrenme, gelişim ve performansının sistematik olarak ele alınmasını, gelişime açık yönlerin ortaya konulmasını ve geliştirilmesi gibi fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışma ile portfolyo değerlendirmesinden yararlanarak öğretmenlerin etki alanlarını doğru ve etkili kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle portfolyo ve öğretmen değerlendirme portfolyoları hakkında, daha sonra ise öğretmen porfolyosu değerlendirme hakkında detaylı bilgi verilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
| Dergi Adı | Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi |
| Dergi ISSN | 2687-4334 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus International, Directory of Research Journals Indexing, Scientific Indexing Services, ASOS Index, Türk Eğitim Indeksi, ROAD, Crossref, OpenAIRE |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2019 |
| Cilt No | 1 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 49 / 62 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/journal/2773/article/548649/author/production |