img
img
Eğitim Yönetiminde Alternatif Denetim Yaklaşımı: Öğretmen Portfolyosu Değerlendirme   
Yazarlar (1)
Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretmenin eğitim sisteminin tüm paydaşlarıyla etkileşim içinde olduğu söylenebilir. Öğretmenin etki alanı, öğrenciden başlayarak eğitim kurumunun dış çevresini ve toplumu etkileyen sonuçlara götürebilir. Öğretmen portfolyosu değerlendirme, öğretmenin etkileme gücünün etkin kullanımını sağlayabilecek alternatiflerden biri olarak nitelendirilebilir. Zira öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleki gerekliliklerin yerine getirilme, mesleğe adanmışlık düzeyine dair bir çerçeve sunmaktadır. Böylelikle öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleğe hazırlık ve mesleki hayatında öğrenme, gelişim ve performansının sistematik olarak ele alınmasını, gelişime açık yönlerin ortaya konulmasını ve geliştirilmesi gibi fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışma ile portfolyo değerlendirmesinden yararlanarak öğretmenlerin etki alanlarını doğru ve etkili kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle portfolyo ve öğretmen değerlendirme portfolyoları hakkında, daha sonra ise öğretmen porfolyosu değerlendirme hakkında detaylı bilgi verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2687-4334
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus International, Directory of Research Journals Indexing, Scientific Indexing Services, ASOS Index, Türk Eğitim Indeksi, ROAD, Crossref, OpenAIRE
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 1
Sayı 1
Sayfalar 49 / 62
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/journal/2773/article/548649/author/production
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş