| Yazarlar (3) |
|
Türkiye |
|
|
Öğr. Gör. Songül DEMİRKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Medyanın etki gücünün doğru kavranması ve yönetilmesi kapsamında medya etiği kavramının anlaşılması önemlidir. Bu çalışmada öncelikle medya etiği kavramı farklı yönleriyle ele alınarak bu konuda bireylerin bakış açısı geliştirmelerine ve farkındalıklarının artırılmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda medya etiği kavramı; medyanın işlevi ve etkileme gücü, medya etiği, medya etiğinin tarihsel gelişimi ve medya özdenetim sistemleri başlıkları altında ele alınmıştır. Çalışmada daha sonra medya etiği ve medya okuryazarlığı eğitimi arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. Medya okuryazarlığı eğitiminin hem yetişkinler hem de çocuklar için eleştirel farkındalık kazanma, bilinçli vatandaş olma ve medyayı etkin kullanma gibi birçok konudaki yararı ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. Çalışmada ayrıca medya okuryazarlığı eğitiminin başarıya ulaşmasında ve çocukların bu eğitimden en üst düzeyde yararlanmalarında öğretmenlerin konuya ilişkin tutum ve yeterliklerinin belirleyici olduğu vurgulanmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
| Dergi Adı | ALANYAZIN Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi |
| Dergi ISSN | 2718-0808 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Worldcat, Index of Academic Documents, Crossref, ERIH PLUS, Türk Eğitim İndeksi, Eurasian Scientific Journal Index, Rootindexing, ROAD Index, EuroPub, Asos Indeks, Scientific Indexing Services, CiteFactor, COSMOS IF, İdealonline, Google Scholar, Academindex |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2022 |
| Cilt No | 153 |
| Sayı | 175 |
| Sayfalar | 153 / 175 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2419317 |