img
img
İslam Ticaret Hukuku AçısındanMal Kavramının TasnifineYeni bir Yaklaşım   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet BAYRAKTAR Dr. Öğr. Üyesi Ahmet BAYRAKTAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Islamic commercial law is one of the areas in which religion takes part along the life. The instructions about how marketing should be done or not, which constitute one of the dynamics of social life, have been developed in this law system. In Islamic commercial law, which goods or products can be a subject to marketing or not has been discussed in the matter of categorization of the properties. Traditional scholars have built this categorization in three areas. In this study, we aim to bring three new criteria for this categorization as a new approach.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Eskiyeni
Dergi ISSN 1306-6218 Wos Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2016
Sayı 32
Sayfalar 113 / 130
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/472056
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş