| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Hamza YAKAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Eğitimin Felsefî, Sosyal ve Tarihî Temelleri (EFSTT) Anabilim Dalı, Türkiye’de eğitim bilimlerinin bir akademik disiplin olarak gelişiminde önemli bir yere sahiptir. EFSTT kapsamındaki zorunlu ve seçmeli dersler, öğretmen yetiştirme lisans programlarında önemli bir yer tutmakta ve öğretmen adaylarının eğitim olgusuna yönelik çok boyutlu bakış açısı geliştirmelerine katkı sunmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de EFSTT Bilim Dalı kapsamında hazırlanan lisansüstü tezleri, eğitimin temelleri bağlamında incelemek ve bu tezleri öğretmen yetiştirme lisans programı ders içerikleriyle ilişkilendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yöntemine dayanmaktadır. Çalışmanın veri kaynakları EFSTT Bilim Dalı’nda hazırlanmış lisansüstü tezler ve öğretmen yetiştirme lisans programıdır. Araştırmada, EFSTT Bilim Dalı’nda yapılan lisansüstü tezlerin eğitimin temelleri bağlamındaki eğilimleri ile öğretmen yetiştirme lisans programı ders içerikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla MAXQDA 2020 programı kullanılarak sistematik bir kodlama süreci yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, EFSTT Bilim Dalı’nda yapılan lisansüstü tezler ile öğretmen yetiştirme lisans programı ders içeriklerinin eğitimin temelleri açısından benzer temaları içerdiği görülmekle birlikte, bu örtüşmenin sınırlı düzeyde olduğu tespit edilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi |
| Dergi ISSN | 2149-9985 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 08-2025 |
| Cilt No | 11 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 64 / 81 |
| Doi Numarası | 10.29065/usakead.1734305 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/5020755 |