| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Güney GÜRSOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Amaç: Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinin çeşitli kademelerinde çalışacak tıp fakültesi öğrencilerinin tıbbi tanı ve tedavide kullanılan radyasyon hakkındaki farkındalık ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araçlar ve Yöntem: Bu tanımlayıcı çalışmada, veriler tıp fakültesi öğrencilerinin anket sorularını elektronik ortamda yanıtlamasıyla elde edilmiştir. Anket formu, katılımcıların demografik özelliklerini, radyasyon hakkındaki eğitim durumlarını ve radyasyon kullanımı hakkındaki farkındalıklarını belirlemek için 7 sorudan ve tanı ve tedavide kullanılan radyasyon hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek için 23 sorudan oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve Shapiro-Wilk, Kruskal-Wallis ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmaya 305 kişi katılmış ve çalışmaya katılması onaylanan kişi sayısı 299 olmuştur. En yüksek ortalama ikinci sınıf öğrencileri için 13.48±3.13'tür. İkinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenirken, diğer sınıfların ortalamaları ile anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir (p<0.05, p<0.001, p>0.05). Sonuç: Araştırma sonucuna göre, sağlık hizmetlerinin çeşitli alanlarında çalışacak hekim adaylarına tıp fakültelerinde dikey entegrasyon ile özellikle son sınıfta tıbbi tanı ve tedavide kullanılan radyasyona yönelik yenileme eğitimine ihtiyaçları olduğu, hekimlerin mesleki yaşamlarında kendilerine ve hastalara yönelik radyasyon risklerine karşı daha duyarlı olmaları gerektiği söylenebilir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Ahi Evran Medical Journal |
| Dergi ISSN | 2619 - 9203 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 08-2025 |
| Cilt No | 9 |
| Doi Numarası | 10.46332/aemj.1608476 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.46332/aemj.1608476 |