img
img
Eğitim Politikalarının Analizi Konusunun Lisansüstü Tezlerdeki Yeri: Tematik İçerik Analizi    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Hamza YAKAR Doç. Dr. Hamza YAKAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mine Kozanhan Çakır
Devamını Göster
Özet
Eğitim politikalarının analizine yönelik çalışmalar, eğitim araştırmalarında önemli bir yere sahiptir. Eğitim politikalarının analizinin yapıldığı çalışmalardan biri de lisansüstü tezlerdir. Başlı başına eğitim politika uygulamalarını konu edinen tezlerin yanı sıra, eğitim politikalarının analizinin yapıldığı lisansüstü tezler de bulunmaktadır. Politika analizinde, uygulanan politikaların çıktıları değerlendirildiği için eğitimciler ve politika aktörleri için önemli veriler sağlamaktadır. Bu açıdan bakıldığında, eğitim politikalarının analizi ile ilgili lisansüstü tezlerin genel eğilimlerini belirlemek, ileride yapılacak farklı boyutlardaki çalışmalara kaynaklık edebilir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de eğitim politikalarının analizi konusunun ele alındığı lisansüstü tezlere bütüncül bir bakış açısı getirerek, araştırmaların genel eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde yer alan tezler, araştırmanın veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Bu çalışmada, belirli ölçütlere ulaşılabilen konu alanı çalışmalarındaki benzerlik ve farklılıkların belirlenerek, söz konusu çalışmalarda var olan durumun benzer veya farklı boyutlarıyla birlikte derinlemesine irdelenmesine imkân tanıdığı için, tematik içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak veri kaynakları sınırlandırıldığında, 2001-2023 yılları arasında toplam 92 lisansüstü tez çalışmasının eğitim politikalarının analizine yönelik olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmalar; yayınlandığı yere, yayın yılına, yöntemine, dizinlendiği alana, çalışma konusuna, çalışılan tarihi döneme, tezlerin dayandığı politik belgeye ve politika konularına göre MAXQDA 2020 programı kullanılarak analiz ...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2619-9319
Dergi Tarandığı Indeksler Acarindex, academindex, Index of Academic Documents, Open Ukrainian Citation Index (OUCI), EuroPub, Scilit, Sobiad, Türk Eğitim İndeksi, Paperity, Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2025
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 1 / 24
Doi Numarası 10.46762/mamulebd.1537788
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/4165323