img
img
Pre-Service Teachers' Views on an Artificial Intelligence Based Text Generator   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Chatbotlar, insan-bilgisayar etkileşimi alanında son yıllarda önemli bir gelişme olarak öne çıkmaktadır. Doğal dil işleme ve makine öğrenimi teknolojileri kullanılarak tasarlanan bu yapay zekâ tabanlı programlar, kullanıcıların sorularını ve isteklerini anlayarak anında yanıt verebilmektedirler. Eğitimden müşteri hizmetlerine, sağlık hizmetlerinden satış ve pazarlamaya kadar çeşitli alanlarda kullanılan Chatbotlar; öğrenim yönetimi, kişiselleştirilmiş öğrenme, öğrenme desteği gibi eğitimde önemli olanaklar sunmaktadır. Ancak, bu teknolojinin kullanımında bazı sınırlılıklar da mevcuttur. Örneğin, gerçek insanlar gibi etkileşim kuramamaları, yanlış bilgi sunma riski, etik sorunlar ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimi sunma konusunda yetersizlikler gibi. Bu nedenle, Chatbotların eğitimde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için daha fazla araştırma ve geliştirme çalışması gerekmektedir. Bu araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının Chatbotların eğitimde kullanımına yönelik görüşleri incelenmiştir. Bu doğrultuda 2022-2023 güz döneminde bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilen araştırmanın katılımcı grubunu Öğretim Teknolojileri dersine katılan İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 41 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı ile veriler toplanmıştır. Katılımcılar, Chatbotların zamandan tasarruf sağlama ve farklı bilgi sunma gibi avantajlarını görmüşlerdir. Ancak, beklenmeyen kaynaklardan yararlanma gibi olumsuzluklar da vurgulanmıştır. Genel olarak, öğretmen adaylarının çoğu Chatbotları dil ve içerik açısından başarılı bulmuşlardır. Öğretmen adayları, Chatbotların gelecekte eğitimde yaygın olarak kullanılacağını ve öğrencilerini bu teknolojiye yönlendireceklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak, Chatbotların eğitimde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için öğrenci ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmaları, doğru ve güncel bilgiler sunmaları, kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmaları ve eğitim uzmanları tarafından desteklenmeleri gerekmektedir. Bu şekilde, Chatbotlar eğitimde daha etkili bir araç haline gelebilirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Educational Technology Theory and Practice
Dergi ISSN 2147-1908
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 1 / 21
Doi Numarası 10.17943/etku.1485828
Makale Linki https://doi.org/10.17943/etku.1485828
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Pre-Service Teachers' Views on an Artificial Intelligence Based Text Generator

Paylaş