Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisine yaratıcı okuma etkinliklerinin etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma, Türkçe eğitiminde dört temel beceriden biri olan konuşma ve okumanın birbirine olan etkisini göstermesi bakımından önemlidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deney ve kontrol gruplu “deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırşehir ilinin Akpınar ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın katılımcıları, olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden “kolaylı örnekleme” ile seçilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda uygulanacak yaratıcı okuma etkinlikleri belirlenmiş ve MEB müfredatı ile uyumlu bir şekilde haftalık ders planları hazırlanmıştır. Yapılacak etkinlikler deney grubu öğrencilerine 10 hafta uygulanırken kontrol grubunda MEB müfredatı ile dersler işlenmiştir. Katılımcılara sürecin başında ve … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Language Academy |
Dergi ISSN | 2342-0251 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H. W. Wilson |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2025 |
Cilt No | 54 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 205 / 221 |
Doi Numarası | 10.29228/ijla.82199 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29228/ijla.82199 |
Atıf Sayıları |