| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi |
| Özet |
| Tüketici yenilikçiliği, bireylerin yeni ürün, hizmet veya fikirleri benimseme eğilimlerini ifade eden önemli bir kavramdır. Gelişen teknoloji ve değişen yaşam standartları, tüketicilerin ihtiyaçlarını sürekli olarak dönüştürmektedir. Tarım sektöründe de bu yenilikçi eğilimler, teknoloji temelli ürünlerin geliştirilmesine yol açmaktadır. Çiftçiler, verimliliği artıran ve iş süreçlerini kolaylaştıran yenilikçi tarım ekipmanlarını daha fazla talep etmektedirler. Yürütülen bu çalışma, tüketici yenilikçiliği ile marka denkliği unsurları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu ilişkiden hareketle, çiftçilerin yenilikleri benimseme ve satın alma davranışlarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Firmaların pazarlama stratejileri geliştirmelerine katkı sunmayı hedefleyen bu çalışma sonuçlarına göre yenilikçi ürünlerin yalnızca iş verimliliğini artırmakla kalmayıp, aynı zamanda tüketicinin marka farkındalığını arttırdığı, kalite algısını ve markaya olan bağlılığı güçlendirdiği belirlenmiştir. Tüketicilerin yaş ve eğitim düzeylerine göre yenilikleri benimsemeleri arasında farklılıkların olduğu da ayrıca tespit edilmiştir. Sonuçlar, tüketici yenilikçiliği ile ilgili stratejilerin işletmelerin pazarlama faaliyetlerine yön verecek önemli bir kaynak teşkil edeceğini göstermektedir Ayrıca tarım sektöründe firmaların rekabet avantajı elde etmeleri ve uzun vadeli sürdürülebilir üretim sağlamaları açısından kritik olduğunu ortaya koymaktadır |
| Anahtar Kelimeler |
| Consumer innovativeness | Brand equity | Agricultural marketing | Agricultural equipment | Structural equation modeling |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi |
| Dergi ISSN | 2619-9149 Wos Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 01-2025 |
| Cilt No | 28 |
| Sayı | 4 |
| Sayfalar | 1143 / 1158 |
| Doi Numarası | 10.18016/ksutarimdoga.vi.1648719 |
| Makale Linki | http://dogadergi.ksu.edu.tr/tr/pub/issue/92369/1648719 |