Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ebeveynleri ile gerçekleştirilen seminerler hakkında ebeveynlerin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel durum çalışmasıdır. Çalışma iki eğitim öğretim dönemi sürmüştür. Çalışma, 2015-2016 ve 2016-2017 eğitim öğretim yılında gerçekleşmiştir. Çalışmanın örneklemini, ilk dönem 5. Sınıf seviyesinde 8 öğrenci ve ebeveyni ile ikinci dönem 6. Sınıf seviyesinde 13 öğrenci ve ebeveynleri oluşturmuştur. Çalışmanın veri toplama araçları, ilk dönem uygulamasında ebeveyn yazılı görüşleri ve ikinci dönem uygulamasında ebeveyn günlükleridir. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışma neticesinde; ebeveynlerin seminerleri gerekli gördükleri, seminerlerin öğrenci tutumuna olumlu etkisinin olduğunu, seminerlerin velileri olumlu etkilediği, seminerlerin velilerin pedagoji bilgisine katkı yaptığı, seminerlerin birlikte çalışmayı sağladığı, öğrencilerin akademik başarısına olumlu etkisinin olduğu, ebeveyn-çocuk iletişimine katkı sağladığı, ebeveynlerin matematik bilgisini geliştirdiği, ebeveynlerin rehberlik yapmada özgüvenlerini artırdığı görülmüştür. Düzenlenen seminerlerle hem ebeveynlerin gelişimleri hem de öğrencilerin matematiksel gelişimlerine katkı sağladığı ayrıca; ebeveyn ile çocuğu bir araya getirerek birlikte çalışma kültürü oluşmasını sağladığı sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Studies in Educational Research and Development |
Dergi ISSN | 2618-6063 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2025 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 88 / 105 |
Makale Linki | https://serd.artvin.edu.tr/en/pub/issue/92576/1639998 |