img
img
Velilere Yönelik Matematik Seminerleri: Çağımız Matematik Eğitiminin İhtiyacı  
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ebeveynleri ile gerçekleştirilen seminerler hakkında ebeveynlerin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel durum çalışmasıdır. Çalışma iki eğitim öğretim dönemi sürmüştür. Çalışma, 2015-2016 ve 2016-2017 eğitim öğretim yılında gerçekleşmiştir. Çalışmanın örneklemini, ilk dönem 5. Sınıf seviyesinde 8 öğrenci ve ebeveyni ile ikinci dönem 6. Sınıf seviyesinde 13 öğrenci ve ebeveynleri oluşturmuştur. Çalışmanın veri toplama araçları, ilk dönem uygulamasında ebeveyn yazılı görüşleri ve ikinci dönem uygulamasında ebeveyn günlükleridir. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışma neticesinde; ebeveynlerin seminerleri gerekli gördükleri, seminerlerin öğrenci tutumuna olumlu etkisinin olduğunu, seminerlerin velileri olumlu etkilediği, seminerlerin velilerin pedagoji bilgisine katkı yaptığı, seminerlerin birlikte çalışmayı sağladığı, öğrencilerin akademik başarısına olumlu etkisinin olduğu, ebeveyn-çocuk iletişimine katkı sağladığı, ebeveynlerin matematik bilgisini geliştirdiği, ebeveynlerin rehberlik yapmada özgüvenlerini artırdığı görülmüştür. Düzenlenen seminerlerle hem ebeveynlerin gelişimleri hem de öğrencilerin matematiksel gelişimlerine katkı sağladığı ayrıca; ebeveyn ile çocuğu bir araya getirerek birlikte çalışma kültürü oluşmasını sağladığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Studies in Educational Research and Development
Dergi ISSN 2618-6063
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2025
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 88 / 105
Makale Linki https://serd.artvin.edu.tr/en/pub/issue/92576/1639998
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş