| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
|
| Özet |
| Bu çalışmada, üstün yetenekli öğrenciler ile Anadolu Lisesinde öğrenim gören öğrencilerin matematik dersindeki hatalara yönelik bakış açılarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Niğde ilindeki Bilim Sanat Merkezi proje programında öğrenim gören 15 üstün yetenekli öğrenci ve Anadolu Lisesinde öğrenim gören 15 lise öğrencisi olmak üzere toplam 30 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Görüşmelerde öğrencilere matematik dersinde ne sıklıkla hata yaptıklarını, hata yapmaktan korkmalarını, hatalarını başkaları tarafından dile getirmelerini ve hataların tartışılmasına ilişkin bakış açılarını belirlemelerini sağlayacak sorular sorulmuştur. Bulgulara göre, Anadolu Lisesi öğrencilerinin matematik derslerinde üstün yetenekli öğrencilere göre daha fazla hata yapmaktan kaçındıkları, korktukları ve hata yaptıkları görülmektedir. Anadolu Lisesi öğrencilerinin hata yapmamak için soruları çözmeden veya boş bırakma olasılıkları daha yüksek olup, daha sık hata yaptıkları, yaptıkları hatalardan duygusal olarak daha fazla etkilendikleri görülmüştür. Anadolu Lisesi öğrencilerinin matematik derslerinde hata yapmaktan daha çok korktukları söylenebilir. Üstün yetenekli öğrencilerin tamamı ve Anadolu Lisesi öğrencilerinin çoğunluğu hataları "öğretici" olarak görüyor. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Educational academic research (Online) |
| Dergi ISSN | 2822-3535 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 06-2025 |
| Cilt No | 57 |
| Sayı | 58 |
| Sayfalar | 48 / 64 |
| DOI Numarası | 10.33418/education.1607772 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/education |