img
img
Dijital Dönüşüm ve Endüstri 4.0 Farkındalığının Örgütsel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ
Türkiye
Nida Palabıyık
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Özet Örgüt yönetimleri, bulunulan sektöre göre değişen, zor ve karmaşık olduğu kadar basit ve kolay şekilde yürütülebilmektedir. Sektöre göre değişen yönetim anlayışları özellikle üretim işletmelerinde yenilikçi fikirlerin ortaya çıkması için çeşitli yönelimler gerçekleştirmektedir. Bunlardan birisi olan dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 farkındalığı, teknolojinin getirmiş olduğu yeniliklerin son modelleri olarak ifade edilebilir. Bu kapsamda bu araştırmanın amacı dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 farkındalığının örgütsel yaratıcılık üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi belirlenmiş olup örneklem olarak Nevşehir’deki işletmeler hedef alınmıştır. Çevrimiçi anket yoluyla ve kolayda örnekleme yöntemiyle 425 çalışandan veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler Smart-PLS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 farkındalığının örgütsel yaratıcılık üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisinin olduğu görülmüştür. Oluşturulan modelin R2 değerleri incelendiğinde dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 farkındalığının örgütsel yaratıcılığı% 70 oranında açıkladığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar dijital dönüşüme sahip olan ve endüstri 4.0’ı anlayan örgütlerde yenilikçi ve yaratıcı çalışmalara daha fazla önem verildiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 23. INTERNATIONAL BUSINESS CONGRESS
Kongre Tarihi 09-05-2024 / 11-05-2024
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Kocaeli
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş