Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öz Hubris kavramı, Antik Yunan mitolojisinden günümüze uzanan bir kavram olarak, bireylerin aşırı özgüven, kendini beğenmişlik ve başkalarını küçümseyen davranışları ile karakterize edilen psikolojik bir durumu ifade etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okul yöneticilerinde hubris sendromunun varlığını incelemek ve bu sendromun eğitim kurumlarına etkilerini değerlendirmektir. Araştırma, Kırşehir ilinde görev yapan 24 öğretmenden oluşan bir katılımcı grubu ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizi Maxqda nitel analiz programı ile gerçekleştirilmiş ve öğretmen görüşleri sekiz ana tema altında sınıflandırılmıştır: "Otoriter ve Empati Eksikliği Temelli Yönetim Anlayışı", "Eleştiriye Karşı Tutum", "Eleştiriye Yanıt", "Ekip Dinamiği", "Sorumluluk Alma ve Başarısızlık Yönetimi", "Davranışsal Değişimler ve Çalışma Ortamının Etkileri", "Empati", "Performans, Moral ve İlişkiler." Araştırma bulguları, okul yöneticilerinde gözlemlenen hubris sendromunun öğretmenlerin iş ilişkileri, motivasyonları ve okul kültürü üzerinde olumsuz etkiler yarattığını ortaya koymuştur. Anahtar kelimeler: Hubris, Hubristik, Hubris sendromu, Okul yöneticileri. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sosyal Bilimler EKEV Akademi Dergisi |
Dergi ISSN | ISSN-2148 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2025 |
Cilt No | 101 |
Sayı | 101 |
Sayfalar | 101 / 124 |
Doi Numarası | 10.17753/sosekev.1607144 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/91210 |