img
img
Kendi Kendine Liderlik Davranışının Yaşam Boyu Öğrenmeye Etkisinde Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin Aracılık Rolü    
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTINTAŞ
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı kendi kendine liderlik davranışının yaşam boyu öğrenmeye etkisinde yaratıcı kişilik özelliklerinin aracılık rolünün belirlenmesidir. Nicel araştırma deseninde değerlendirilen bu araştırmada öngörülen araştırma modelinde yer alan kendi kendine liderlik davranışı, yaşam boyu öğrenme ve yaratıcı kişilik özellikleri değişkenleri, literatürde yaygın bir şekilde kabul edilen boyutlarıyla araştırmaya dâhil edilmiştir. Bağımlı, bağımsız ve aracı değişkenlere ilişkin tanımlayıcı istatistiklerin uygulandığı araştırmada ölçeklere ilişkin geçerlik analizleri ve korelasyon analizi uygulanmış, ardından yapısal eşitlik modeli kurulmuştur. Araştırma kapsamında Yozgat Bozok Üniversitesinde öğrenim gören 503 öğrenciden elde edilen veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular kendi kendine liderlik davranışının yaşam boyu öğrenmeyi yordadığı ve bu sürece yaratıcı kişilik özelliklerinin aracılık ettiğini göstermektedir. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki bireylerin kendi kendine liderlik davranışlarına sahip olması yaşama pozitif bakmasını ve daima öğrenmesini sağlamaktadır. Ayrıca kendi kendine liderlik davranışına sahip olan bireylerin yaratıcı kişilik özelliklerini ortaya çıkarmada etkin olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 4. INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, INNOVATION AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
Kongre Tarihi 21-02-2023 / 22-02-2023
Basıldığı Ülke Fransa
Basıldığı Şehir Paris
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş