Yazarlar (3) |
![]() Türkiye |
![]() Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada 2018 ve 2024 yıllarında yayımlanan ilkokul 1-4 matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yapılan çalışmada durum çalışması modeli kullanılmış olup doküman incelemesi ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öncelikli değişikliklerin öğrenme ve alt öğrenme alanlarının isimlerinde olduğu, 2024 programında tema ve içerik olarak adlandırmaların yapıldığı görülmüştür. Ayrıca, 2018 programında yer alan 229 kazanımın, 2024 programında yerini 111 öğrenme çıktısına bıraktığı belirlenmiştir. 2024 programı ile beceri temelli, tematik bir yapıya geçildiği, günlük yaşam problemlerinden yola çıkılarak daha somut bir süreç işlendiği, kodlama etkinliklerine yer verildiği görülmüştür. 2024 programında ağaç şeması ve sütun grafiği ile nokta, doğru, ışın ve düzlem gibi kavramların kaldırıldığı belirlenmiştir. Açı, günlük yaşamla ilişkilendirilerek dinamik bir dönme miktarı olarak ele alınmıştır. Ayrıca, 3. ve 4. sınıf düzeylerindeki toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri önce tahminde bulunma ve zihinden işlem yapma bağlamında verilmiş, ardından işlemsel bilgi anlamında nasıl olduğu sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 26 |
Sayfalar | 114 / 140 |
Doi Numarası | 10.29299/kefad.1545275 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29299/kefad.1545275 |