Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle birlikte eğitim öğretim programlarında çağın ihtiyaçlarına cevap verecek düzenlemelerin yapılması zorunlu hale gelmiştir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yayınladığı 2018 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı ile 2024 İlkokul Matematik Dersi Taslak Öğretim Programının karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, veri toplama yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; Bloom'un program ögeleri temelli öğretim programı değerlendirmesi ölçüt alınarak amaç, program yaklaşımı ve felsefesi, üniteler, değerlendirme boyutu ve eğitim durumu boyutu da incelemeye dahil edilmiştir. Veriler tablolar halinde yorumlanarak verilmiştir. Verilerin analizinde; örneklem analize konu olan verilerden seçilerek bu bağlamda kategoriler oluşturulmuştur. 2018 ve 2024 ... |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Akademik Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi (AESD) |
Dergi ISSN | 3062-262X |
Dergi Tarandığı Indeksler | EUROPUB, ASCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 23 |
Doi Numarası | 10.5281/zenodo.14917322 |
Makale Linki | https://www.ajessjournal.com/index.php/ajess/article/view/2/1-Makale |