img
img
2018 Yılı İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı ile 2024 Yılı İlkokul Matematik Dersi Taslak Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Nazife Sude Ünal
Devamını Göster
Özet
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle birlikte eğitim öğretim programlarında çağın ihtiyaçlarına cevap verecek düzenlemelerin yapılması zorunlu hale gelmiştir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yayınladığı 2018 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı ile 2024 İlkokul Matematik Dersi Taslak Öğretim Programının karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, veri toplama yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; Bloom'un program ögeleri temelli öğretim programı değerlendirmesi ölçüt alınarak amaç, program yaklaşımı ve felsefesi, üniteler, değerlendirme boyutu ve eğitim durumu boyutu da incelemeye dahil edilmiştir. Veriler tablolar halinde yorumlanarak verilmiştir. Verilerin analizinde; örneklem analize konu olan verilerden seçilerek bu bağlamda kategoriler oluşturulmuştur. 2018 ve 2024 ...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Akademik Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi (AESD)
Dergi ISSN 3062-262X
Dergi Tarandığı Indeksler EUROPUB, ASCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 1
Sayı 1
Sayfalar 1 / 23
Doi Numarası 10.5281/zenodo.14917322
Makale Linki https://www.ajessjournal.com/index.php/ajess/article/view/2/1-Makale