| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Yener OĞAN
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Etkili iletişim becerileri, insanilişkilerinde ve mesleki anlamda ilişkileri kolaylaştırıcı olabilmektedir.Dolayısıyla tüm meslek gruplarında bellidüzeyde iletişim becerileri gerekmektedir. Bu nedenle otel işletmelerindeçalışanların iletişim becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kültür veTurizm Bakanlığı’na kayıtlı Artvin ilinde toplam 13 turizm işletme belgeli otelişletmesi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği anket formu ile eldeedilmiştir. Anket formunda otel işletmelerinin demografik bilgileriincelendiğinde; çalışanların üçte ikisi erkek, çalışanların çoğu lise mezunu,çalışanların yarısından fazlası 18-27 yaş aralığında, çalışanların meslektekideneyimleri genellikle 0-5 yıl arasında ve çalışılanların ağırlıklı olarakyiyecek içecek bölümünde çalıştıkları bilgilerine ulaşılmıştır. Otelişletmelerinde çalışanların görüşleri anket formunda Likert tipi sorularlasaptanmaya çalışılmıştır. Çalışanların eğitim düzeyleri ve çalıştıklarıpozisyonun “iletişim becerileri” ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi |
| Dergi ISSN | 2458-8385 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | DRJI |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 07-2018 |
| Cilt No | 4 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 77 / 103 |
| Doi Numarası | 10.22466/acusbd.382964 |
| Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.22466/acusbd.382964 |