img
img
Otel İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerileri: Artvin Örneği / Communicatıon Skills of Hotel Management Employees: Artvin Sample    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Yener OĞAN Doç. Dr. Yener OĞAN
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Semra Şahingöz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Etkili iletişim becerileri, insanilişkilerinde ve mesleki anlamda ilişkileri kolaylaştırıcı olabilmektedir.Dolayısıyla tüm meslek gruplarında bellidüzeyde iletişim becerileri gerekmektedir. Bu nedenle otel işletmelerindeçalışanların iletişim becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kültür veTurizm Bakanlığı’na kayıtlı Artvin ilinde toplam 13 turizm işletme belgeli otelişletmesi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği anket formu ile eldeedilmiştir. Anket formunda otel işletmelerinin demografik bilgileriincelendiğinde; çalışanların üçte ikisi erkek, çalışanların çoğu lise mezunu,çalışanların yarısından fazlası 18-27 yaş aralığında, çalışanların meslektekideneyimleri genellikle 0-5 yıl arasında ve çalışılanların ağırlıklı olarakyiyecek içecek bölümünde çalıştıkları bilgilerine ulaşılmıştır. Otelişletmelerinde çalışanların görüşleri anket formunda Likert tipi sorularlasaptanmaya çalışılmıştır. Çalışanların eğitim düzeyleri ve çalıştıklarıpozisyonun “iletişim becerileri” ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2458-8385
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2018
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 77 / 103
Doi Numarası 10.22466/acusbd.382964
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.22466/acusbd.382964