Yazarlar (2) |
![]() Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Türkiye |
![]() Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma Türkiye'deki gastronomi ve mutfak sanatları programlarının şekil ve içerik sorunlarını belirlemek amacı ile yürütülmüştür. Araştırmanın amaçları doğrultusunda ilk olarak mevcut alan yazın ayrıntılı bir biçimde taranmış; ulaşılan bilgiler doğrultusunda kavramsal bir çerçeve çizilmiştir. Araştırma verileri, nitel yaklaşımla kurgulanan çalışmalarda sıklıkla kullanılan mülakat tekniğiyle toplanmıştır. Bu bağlamda gastronomi ve mutfak sanatları alanında lisans ve/veya lisansüstü eğitim almış 39 akademik personele gönüllülük esası gözetilerek yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmış; uygulama sırasında katılımcıları etki altında bırakacak ifadelerden kaçınılmıştır. Ulaşılan veriler üzerinden yapılan içerik analizi neticesinde katılımcıların lisans ve lisansüstü eğitimine ilişkin benzer ya da farklı 261 bildirimde bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları bünyesinde en çok bildirim barındıran temaların lisans için akademik personel (n=56, %30), müfredat (n=35, %19), maliyet (n=31, %17), lisansüstü eğitimi için akademik personel (n=28, %38), ders içerikleri (n=15, %20) ve öğrenci kabulü (n=14, %19) olduğunu ortaya koymuştur. Bunların yanı sıra araştırmada katılımcıların en fazla bildirim gönderdikleri öneri maddesinin gastronomi eğitimli akademisyen istihdamı (lisans, n=16; lisansüstü, n=10) olduğu bulgulamıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-4622 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 08-2023 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 407 / 420 |
Doi Numarası | 10.18506/anemon.1274966 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/79632/1274966 |