Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, 91 ila 7651 arasında değişen altıgen hücrelerden oluşan bir haritada farklı arazi tipleri ve yükseklik seviyelerine sahip hücreler arasındaki en kısa yolu bulmak için kullanılan algoritmaların analizine odaklanmaktadır. Analiz için bir simülasyon programı tasarlanmış ve Unity 3D oyun motoru ile C# programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında simülasyona bir akıllı ajan entegre edilmiştir. Akıllı ajan, çevresini algılar, arazi türü ve yükseklik faktörlerini değerlendirir ve seçilen algoritmaya göre iki nokta arasında en düşük geçiş maliyetine sahip en kısa yolu bulmaya çalışır. Algoritmaların performansı, hesaplama süresi, ziyaret edilen hücre sayısı ve geçiş maliyeti açısından karşılaştırılmıştır. Sonuçlar, sezgisel algoritmaların hesaplama süresi ve ziyaret edilen hücre sayısı açısından yüksek performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Ancak, geçiş maliyetleri açısından aynı başarıyı sağlayamadıkları görülmüştür. Ayrıca, sezgisel algoritmalar tarafından ziyaret edilen hücre sayısındaki artışın sezgisel olmayan algoritmalara kıyasla daha küçük olduğu sonucuna varılmıştır. Bu çalışmanın bulguları, çeşitli koşullar altında en etkili algoritmayı belirlemede optimum yol planlamanın önemini vurgulamakta ve karmaşık ortamlarda verimli gezinme gerektiren uygulamalar için geliştiricilere değerli katkılar sunmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji |
Dergi ISSN | 2147-9526 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2025 |
Doi Numarası | 10.29109/gujsc.1570730 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29109/gujsc.1570730 |