Yazarlar (4) |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Tıp Fakültesi eğitiminin zorluğu ve yoğunluğu nedeniyle tıp öğrencilerinde sedanter yaşam görülmektedir. Farklı metodolojik çalışmalarda görüldüğü gibi, fiziksel aktivite bilişsel işlevleri etkiler. Bu çalışmaların çok azı gençlikle ilgilidir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite ve bilişsel parametrelerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini kesitsel bir çalışmada analiz etmeyi amaçlandı. Araçlar ve Yöntem: Çalışmaya bir tıp fakültesinin tüm sınıflarından 138 öğrenci dahil edildi. Tıp öğrencileri üç ölçeği tamamladı. Fiziksel aktivite IPAQ-SF ile belirlendi. Bilişsel değişkenler otonom öğrenme ve bilişsel esneklik ölçeği ile ölçüldü. Bulgular: Sonuçlar, toplam, şiddetli ve orta düzeyde fiziksel aktivitenin kız ve erkek öğrenciler arasında önemli ölçüde farklılık gösterdiğini ortaya koydu. Benzer şekilde, öğrenmenin bağımsızlığı da doğumda atanan cinsiyetten etkilenmiştir. İlk üç sınıf öğrencilerinin bilişsel esneklik puanları son üç sınıf öğrencilerine göre daha yüksekti (p=0.001). Bilişsel esneklik tıpta yıllar içinde azaldı. Sonuç: Korelasyon analizine göre fiziksel aktiviteler ile bilişsel işlevler arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Tıp eğitimi ve fiziksel aktivitelerde etkinliği çok fazla araştırmaya konu olmayan otonom öğrenme ve bilişsel esneklik gibi bilişsel işlev çalışmaları gelecekte daha fazla araştırılmalıdır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Medical Journal |
Dergi ISSN | 2619 - 9203 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2024 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 85 / 93 |
Doi Numarası | 10.46332/aemj.1303657 |
Makale Linki | https://doi.org/10.46332/aemj.1303657 |