img
img
The Interrelationship Between Physical Activity and Cognition in Turkish Medical Students: A Cross-Sectional study    
Yazarlar (4)
Dr. Öğr. Üyesi Seda KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi Seda KOÇAK
Türkiye
Hasan Çalışkan
Türkiye
Serdar Karakullukçu
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ferhat PEKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Ferhat PEKTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Tıp Fakültesi eğitiminin zorluğu ve yoğunluğu nedeniyle tıp öğrencilerinde sedanter yaşam görülmektedir. Farklı metodolojik çalışmalarda görüldüğü gibi, fiziksel aktivite bilişsel işlevleri etkiler. Bu çalışmaların çok azı gençlikle ilgilidir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite ve bilişsel parametrelerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini kesitsel bir çalışmada analiz etmeyi amaçlandı. Araçlar ve Yöntem: Çalışmaya bir tıp fakültesinin tüm sınıflarından 138 öğrenci dahil edildi. Tıp öğrencileri üç ölçeği tamamladı. Fiziksel aktivite IPAQ-SF ile belirlendi. Bilişsel değişkenler otonom öğrenme ve bilişsel esneklik ölçeği ile ölçüldü. Bulgular: Sonuçlar, toplam, şiddetli ve orta düzeyde fiziksel aktivitenin kız ve erkek öğrenciler arasında önemli ölçüde farklılık gösterdiğini ortaya koydu. Benzer şekilde, öğrenmenin bağımsızlığı da doğumda atanan cinsiyetten etkilenmiştir. İlk üç sınıf öğrencilerinin bilişsel esneklik puanları son üç sınıf öğrencilerine göre daha yüksekti (p=0.001). Bilişsel esneklik tıpta yıllar içinde azaldı. Sonuç: Korelasyon analizine göre fiziksel aktiviteler ile bilişsel işlevler arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Tıp eğitimi ve fiziksel aktivitelerde etkinliği çok fazla araştırmaya konu olmayan otonom öğrenme ve bilişsel esneklik gibi bilişsel işlev çalışmaları gelecekte daha fazla araştırılmalıdır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Medical Journal
Dergi ISSN 2619 - 9203
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2024
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 85 / 93
Doi Numarası 10.46332/aemj.1303657
Makale Linki https://doi.org/10.46332/aemj.1303657