Yazarlar (1) |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada, bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyetlerine, mesleki deneyim sürelerine, branşlarına, görev yaptıkları okulun yerleşim birimine ve öğretmenlerin bilim kurguyla ilgili yeterli bilgiye sahip olup olmamalarına göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Katılımcılar, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Şırnak ilinin Cizre ilçe merkezi ve köylerinde bulunan devlet ortaokullarında görev yapan gönüllü 36 fen bilimleri öğretmenlerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacının oluşturduğu, 0, 80 güvenirlikte, 16 sorudan oluşan Likert tipi anket kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15 paket programı kullanılıp, verilerin analizinde ise yüzde, frekans, ortalama, ranj, standart sapma, Kruskal Wallis testi ... |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588109 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2016 |