Yazarlar (1) |
![]() |
Özet |
Bu çalışma, matematiksel açıdan zenginleştirilmiş fen öğretiminin altıncı sınıföğrencilerinin fen ve matematiğe yönelik tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarıve yoğunluk konusuna ilişkin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemeyiamaçlamaktadır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplamaaraçları ile veriler toplanmıştır. Çalışma Ankara'daki bir devlet okulunun 6. sınıfa giden 72öğrencisi ile yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına 5E modeli, TGA ve soru-cevaptekniği kullanılmıştır. Deney grubunun derslerinde matematiksel açıdan zengin etkinlik vesoruların yer aldığı çalışma kağıtları kullanılmıştır. Tutum ve motivasyon ölçekleri,yoğunluk başarı testi hem pilot uygulama olarak hem de deney ve kontrol gruplarına öntest ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna Yoğunluğa İlişkin Açık Uçlu SoruFormu ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubundan 3 öğrenciye yoğunluğailişkin görüşme soruları sorulmuştur. Çalışma sonucunda hem deney hem de kontrolgrubunda fen öğrenmeye yönelik motivasyon, fene yönelik tutum ve yoğunluk başarı testiortalamaları istatistiksel olarak anlamlı derecede artmıştır. Matematik tutumları ise deneygrubunda anlamlı şekilde artmıştır. Deney ve kontrol gruplarının son test puanlarıkıyaslandığında matematiğe yönelik tutum ve yoğunluk başarı testinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olmuştur. Deney grubunun son testte yoğunluğun açık uçlu sorularınadair akademik başarıları artmıştır ve yoğunluk konusuna dair kavramsal hataları önemliölçüde azalmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Tez - Öğrenci |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |