img
img
A Correlational Analysis of Pre-service Teachers’ Lifelong Learning Tendency and Teaching Motivation    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Sultan Selen KULA Doç. Dr. Sultan Selen KULA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimi ile öğretme motivasyonu arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öğretme motivasyonları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada ayrıca gelecekte başarılı bir öğretmen olma algısı ve mezun olduktan sonra öğretmen olmayı isteme durumu açısından yaşam boyu öğrenme eğilimi ve öğretme motivasyonunun farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Bu araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 bahar döneminde Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 452 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ile “Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve “Öğretme Motivasyonu Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının gelecekte başarılı öğretmen olacaklarını düşünmelerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini ve öğretme motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. Öğretmen adaylarının mezuniyet sonrası öğretmenlik yapma istekleri arttıkça öğretme motivasyonları da artmıştır. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öğretme motivasyonları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Öğretmen adaylarının öğretme motivasyonları, onların yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerinde olumlu yönde düşük bir etkiye sahiptir. Öğretmen adaylarının öğretme motivasyonlarının yüksek olması ve dolayısıyla yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olması için, çağa ayak uydurabilmeleri, kendilerini geliştirebilmeleri, bilgilerini güncelleyebilmeleri ve değişebilmeleri gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Education and Future
Dergi ISSN 2146-8249 Wos Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2025
Cilt No 2025
Sayı 27
Sayfalar 63 / 75
Doi Numarası 10.30786/jef.1432570
Makale Linki https://doi.org/10.30786/jef.1432570