img
img
Türkiye’de psikolojik danışma ve rehberlik alanında yayınlanan barış eğitimiyle ilgili makalelerin incelenmesi: sistematik derleme çalışması   
Yazarlar (2)
İbrahim Bayam
Doç. Dr. Önder BALTACI Doç. Dr. Önder BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de barış eğitimiyle ilgili yayınlanan makaleleri incelemektir. Bu bağlamda alanyazın taraması, 1 Ocak 2024-15 Şubat 2024 tarihleri arasında konu ile ilgili veri tabanlarında yayınlanan araştırma makalelerini içerecek şekilde Türkçe ve İngilizce olarak yapılmıştır. Çalışmaya 8 araştırma dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında incelenen barış eğitimi ile ilgili makalelerin; yayınlandığı yıl olarak daha çok 2015 yılında yazıldığı ve yazar sayısı olarak daha çok üç yazarlı çalışmaların gerçekleştirildiği görülmüştür. Yöntem bakımından yarı deneysel desenli çalışmaların ön plana çıktığı ve örneklem grubu açısından ortaokul ve lise öğrencileri üzerinde çalışmaların daha fazla yapıldığı tespit edilmiştir. 7 çalışmanın nicel, 1 çalışmanın ise nitel araştırma olduğu, 7 araştırmada toplam 10 bağımlı değişkenin bulunduğu ve çalışmalarda en çok araştırılan bağımlı değişkenin saldırganlık düzeyi olduğu görülmektedir. En çok 1-50 arasında bireyin çalışmaların örneklem grubunu oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Barış eğitiminin etkililiği açısından ele alındığında ise araştırmaya dahil edilen çalışmaların 7’sinde barış eğitiminin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve daha sonraki çalışmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2792-0593
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 1 / 16
Makale Linki https://panel.kku.edu.tr/Content/kued/Arsiv/Vol.4-No.1/Bayam%20(2024).pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş