Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada ana fikir bulma kazanımı hakkında yapılan alternatif etkinliklerin, dezavantajlı ilkokulda öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin öğrenmelerine etkisini ortaya çıkarmak ve bu etkinliklere dönük öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmada deneysel yöntem, doküman incelemesi ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler 32 ilkokul öğrencisiyle (16 deney 16 kontrol grubu) yapılan deneysel çalışma ve görüşme ve belgelerden elde edilmiştir. Nicel verilerin çözümlenmesinde Wilcoxon İşaretli Sıralar testi, t testi; nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, deney grubuna uygulanan ana fikri bulmaya yönelik alternatif etkinlikler deney grubu başarısı üzerinde anlamlı bir etkisi olmasına karşın kontrol grubunda uygulanan geleneksel öğretim ise anlamlı bir etki yapmamıştır. Ve ana fikir bulma konusunda öğrenciler zorlandıkları görüşündedirler. Zorlanma sebepleri olarak 15 neden belirtilmektedir. Metni anlayamama, metinlerin uzun oluşu ve okuduğunu anlamakta zorlanma olarak belirtilmektedir. Buna karşın kontrol grubu öğrencileri zorlanma nedeni olarak 63 görüş belirtmişlerdir. Okuduğunu anlamakta zorlanma, Hızlı okuma, Aklına bir şeyler gelmemesi en fazla belirtilen nedenlerdir. Araştırmada katılımcılar metinlerin daha kısa olması, öğrencilerin ilgisini çekecek biçimde tasarlanması ve öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi yönünde öneriler getirmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 73 |
Sayfalar | 29 / 58 |
Doi Numarası | 10.21764/maeuefd.1420841 |
Makale Linki | https://doi.org/10.21764/maeuefd.1420841 |