Yazarlar (2) |
Başar ALTUNTAŞ
|
Mustafa Halid KARAARSLAN
|
Özet |
İnsanların gün geçtikçe daha fazla eğlence arayışı içerisine girdikleri gözlemlenmektedir. Aşırı mesaja maruz kalan kişilerin artık her pazarlama mesajına açık olmadıkları uzun süredir pazarlama literatüründe tartışılmaktadır. Bu sebeple özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte oyunlaştırma önemli bir kavram haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı oyunlaştırma kavramını kuramsal çerçevede açıklamak ve pazarlama uygulamalarını bu kapsamda ele almaktır. Bunun için Türkiye'den 8 vaka ele alınarak, incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye'deki pazarlama uygulamalarında oyun tasarım unsurlarının yalnızca bir kısmının kullanıldığı görülmüştür. Sonuç kısmında uygulamacılara ve araştırmacılara bir takım önerilerde bulunularak, çalışma sonlandırılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 17 |
Sayfalar | 433 / 447 |