Yazarlar (1) |
Ahmet Bayraktar
|
Özet |
Kur'an okuma öğretimi halkı Müslüman ülkelerde vatandaşların muhatap olduğu ilk eğitim safhalarından olmuştur. Günümüzde de Kur'an okuma öğretimine yönelik ana okulu ve kreşlerde dahi eğitim verilebilmektedir. Bu eğitimin hangi şartlarda ve kime, nasıl verildiğine dair bilimsel çalışmalar yaygınlık kazanmamıştır. Çoğunlukla Diyanet İşleri Başkanlığı görevlilerince ilk çocukluk çağından yaşlılığa kadar insan hayatının bütün evrelerinde verilen bu eğitimin esasları, metodu ve niteliğine dair henüz geniş çapta, sistemi derinlemesine eleştirebilen, problemleri tespit edip çözüm teklif edebilen bir bilimsel yayına rastlayamadığımızı üzüntüyle belirtmek isteriz. Çalışmamızda bu boşluk dikkate alınarak öncelikle mevcut Kur'an okuma öğretim sisteminin özellikleri, materyalleri, metotları tespit edilmiş; bu hususlar insaflı bir bakış açısıyla eleştirilmiş, çözüm olarak yeni bir Kur'an okuma öğretim yönteminin geliştirilmesinin gereği izah ve ifadeye gayret edilmiştir. Yeni Kur'an Okuma Öğretim Yöntemi ismini verdiğimiz bu yöntem tamamen yeni bir bakış açısıyla ele alınmış, klasik araçların modernize edilerek değil, mevcut sistemin eksiklikleri giderilerek, muhatap kitlenin yoğunlukla çocuk yaşta olduğu dikkate alınarak, çocukların algı ve seviyesine uygun çizgi, teknik ve usullerle tamamen yeni bir anlayışla değerlendirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2619-9319 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 54 / 101 |