Yazarlar (2) |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının fiziksel aktiviteye katılımmotivasyonlarının betimlenmesidir. Araştırmaya Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve SporYüksekokulunun farklı bölümlerine öğrenim gören 338 öğretmen adayı (147 kadın, 197 erkek) gönüllükesasına göre katılmışlardır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama sürecinde''Kişisel Bilgiler Formu'' ve ''Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmakapsamında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinden 01.07.2020 tarih ve 2020/2 sayılı etik kurul izni alınmıştır.Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi alınmıştır. Verilerin analizinde alt probleme ilişkinmaddeler gruplandırılarak, frekans (f), yüzde (%), ağırlıklı ortalama (X̅ ) ve standart sapma (SS) gibi betimselistatistiklerle birlikte bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ölçek genelindegörülen anlamlı farkın kaynağı Tukey testi ile incelenmiştir. Ölçek genelinde ve alt boyutlarda görülen anlamlıfarklılığın etki büyüklükleri ise eta kare korelasyon katsayısı ile incelenmiştir. Araştırma sonuçları bedeneğitimi ve spor öğretmeni adaylarının fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının orta düzeyde olduğunugöstermiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının fiziksel aktiviteye katılım motivasyonları üzerindecinsiyet ve okudukları bölüm değişkenlerinde anlamlı farklılık görülmemiştir. Sınıf seviyesi değişkeni bedeneğitimi ve spor öğretmeni adaylarının fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarında anlamlı farklılıkgöstermiştir. Ölçek genelinde görülen anlamlı farklılığın etki büyüklüğü orta düzeydedir. Çevresel nedenlerboyutunda görülen anlamlı farklılığın etki büyüklüğü küçük düzeyde, nedensizlik boyutunda görülen anlamlıfarklılığın etki büyüklüğü ise orta düzeydedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Educational Sciences |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2483 / 2493 |