img
img
Öğretmen adaylarının spor etkinliklerine yönelimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi  
Yazarlar (2)
Vahit Ciriş
Turan Başkonuş
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının spor etkinliklerine yönelimlerinin betimlenmesidir. Araştırmaya Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri gönüllük esasına göre katılmışlardır. Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama sürecinde ''Kişisel Bilgiler Formu'' ve ''Spor Etkinliklerine Yönelim Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi alınmıştır. Verilerin analizinde alt probleme ilişkin maddeler gruplandırılarak, frekans (f), yüzde (%), ağırlıklı ortalama (X̅) ve standart sapma (SS) gibi betimsel istatistiklerle birlikte bağımsız t-testi ve ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın etki büyüklüğünü hesaplamak için Cohen'd ve eta-kare (η2) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının spor etkinliklerine yönelimlerinin biraz katılıyorum düzeyinde olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının spor etkinliklerine yönelimleri genel olarak, cinsiyet ve sınıf seviyesi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının spor etkinliklerine yönelimleri okudukları bölüm değişkenine göre anlamlı olarak farklılık göstermiştir. Öğretmen adaylarının okudukları bölüm değişkenine spor etkinliklerine yönelimlerine ilişkin anlamlı farklılık, sınıf öğretmeni adayları ile Türkçe öğretmeni adayları arasında sınıf öğretmeni adayları lehine oluşmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 4
Sayı 2
Sayfalar 141 / 155
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş