Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Barış Manço’nun eserlerinin, birçok konuda zengin içeriğe sahip olduğu düşüncesi, bu çalışmanın yapılmasını teşvik etmiş ve sosyal bilgiler dersinde Barış Manço’nun şarkılarının kullanılabilme durumları belirlenmiştir. Bu çalışma, eşit statü ve eş zamanlı türün işe koşulduğu nicel boyutunda kesitsel tarama, nitel boyutunda durum çalışması kullanılan karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 104 sınıf öğretmeni oluşturmuş, veri toplama aracında Barış Manço’nun 125 şarkısı yer almıştır. Barış Manço’nun anonim şarkılarından 16’sının, kendi yazdığı şarkılardan 52’sinin istatistiksel olarak sosyal bilgiler dersinde kullanılabilir olduğu tespit edilmiştir. Bu şarkılara; tarih bilinci oluşturmada, ulusal bilince sahip vatandaş yetiştirmede, tarihi kişiliklerin öğretiminde, kültürel ögeler konuları başta olmak üzere birçok özelliğinden dolayı sosyal bilgiler dersinde yer verilebilir. Bazı şarkılar; duyusal dengede karamsarlığın ağır basması, çocuğun anlam evrenine, ilgi ve gereksinimlerine uygun olmaması gibi gerekçelerle sosyal bilgiler dersinde kullanılamaz. Sınıf öğretmenlerine ve sosyal bilgiler öğretmenlerine, bu çalışmadaki sonuçları dikkate alarak Barış Manço’nun şarkılarını sosyal bilgiler dersinde kullanmaları önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Trakya Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2630-6301 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2024 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1742 / 1763 |
Doi Numarası | 10.24315/tred.1447191 |
Makale Linki | https://doi.org/10.24315/tred.1447191 |