img
img
İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMİNE YÖNELİK PROBLEM KURMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ   
Yazarlar (2)
Mahmut Karataş
Doç. Dr. Osman ÇİL Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu nitel çalıma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çarpma ve bölme işlemlerine yönelik problem kurma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya katılan 177 gönüllünün belirlenmesinde amaçsal örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklem metodu kullanılmış ve katılımcılar ana dili Türkçe olan dördüncü sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Öğrencilerin problem kurma becerilerini incelemek amacıyla geliştirilen yarı yapılandırılmış ölçme aracı pilot uygulamadan geçirilerek son halini almış ve gönüllü öğrencilere uygulandıktan sonra betimsel ve içerik analizi ile detaylı bir biçimde incelenmiştir. Elde edilen veriler ışığında dördüncü sınıf öğrencilerinin çarpma ve bölme problemleri oluştururken daha az risk içeren tek işlemleri tercih ettikleri görülmektedir. Buna ek olarak, problem kurarken anlamsız veya soru anlamı taşımayan cümleler oluşturdukları, tamlayan eklerini kullanırken hata yaptıkları, çarpma ve bölme işlemine yönelik eylemleri yanlış seçtikleri ve problemin içinde sunulan veriler sorunun cevabı olacak şekilde soruları hazırladıkları görülmektedir. Söz konusu hataların en aza indirilebilmesi için 2018 matematik programındaki kazanım yapısın değiştirilmesi ve bir sonraki matematik programına direkt olarak problem kurma ile ilişkili kazanımların eklemesi gerekmektedir. Ayrıca problem kurma becerisine yönelik sınıf içi düzenlenecek olan eğitsel etkinliklerin disiplinler arası yaklaşımla yaşama yakınlık ilkesi gözletilerek hazırlanması öğrencilerin dört işleme yönelik bilgilerini problem kurma becerileri ile ilişkilendirmesinde yardımcı olacak ve ilkokul öğrencilerinin problem kurmaya yönelik akademik başarılarını olumlu şekilde etkileyecektir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 1539 / 1554
Doi Numarası 10.24315/tred.1423217
Makale Linki https://doi.org/10.24315/tred.1423217