img
img
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Gelişimsel Yetersizliği Olan ve Olmayan Çocuklarla Etkileşim Davranışlarının İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Semra OMAK Arş. Gör. Semra OMAK
Türkiye
Elif Sazak Duman
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin gelişimsel yetersizliğiolan ve olmayan çocuklarlaetkileşim davranışlarının incelenmesidir. Çalışmada öğretmenlerin etkileşim davranışlarının sıklığı ve etkileşim davranışları sıklığının gelişimsel yetersizliği olup olmama durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Çalışmaya Ankara’nın Altındağ ve Çubuk ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıflarında bulunan 14 okul öncesi öğretmeni ve gelişimsel yetersizliğiolan ve olmayan 32 çocuk katılmıştır. Araştırma nicel araştırma deseninin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırma verilerini toplamada gözlem tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerin etkileşim davranışlarına ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmen Etkileşim Davranışları Gözlem Formu”ve “Öğretmen ve Öğrenci Bilgi Formu”ile elde edilmiştir. Çalı şmanın sonucunda öğretmenlerin gelişimsel yetersizliğiolanveolmayançocuklarlageneletkileşim davranışlarında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmazken, bu davranışların bazı alt boyutlarında(çocuğa sözel ya da sözel olmayan uyaran sunma, çocukla fiziksel etkileşim kurma, çocuğagereksinimduyduğundayardımetmeveçocuğuetkinliğedoğru yeniden yöneltme/yönlendirme)gelişimsel yetersizliğiolup olmama durumuna göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmenlerin gelişimsel yetersizliğiolançocuklarladaha sık etkileşim davranışlarını sergiledikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 17
Sayı 1
Doi Numarası 10.33711/yyuefd.800923