Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin gelişimsel yetersizliğiolan ve olmayan çocuklarlaetkileşim davranışlarının incelenmesidir. Çalışmada öğretmenlerin etkileşim davranışlarının sıklığı ve etkileşim davranışları sıklığının gelişimsel yetersizliği olup olmama durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Çalışmaya Ankara’nın Altındağ ve Çubuk ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıflarında bulunan 14 okul öncesi öğretmeni ve gelişimsel yetersizliğiolan ve olmayan 32 çocuk katılmıştır. Araştırma nicel araştırma deseninin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırma verilerini toplamada gözlem tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerin etkileşim davranışlarına ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmen Etkileşim Davranışları Gözlem Formu”ve “Öğretmen ve Öğrenci Bilgi Formu”ile elde edilmiştir. Çalı şmanın sonucunda öğretmenlerin gelişimsel yetersizliğiolanveolmayançocuklarlageneletkileşim davranışlarında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmazken, bu davranışların bazı alt boyutlarında(çocuğa sözel ya da sözel olmayan uyaran sunma, çocukla fiziksel etkileşim kurma, çocuğagereksinimduyduğundayardımetmeveçocuğuetkinliğedoğru yeniden yöneltme/yönlendirme)gelişimsel yetersizliğiolup olmama durumuna göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmenlerin gelişimsel yetersizliğiolançocuklarladaha sık etkileşim davranışlarını sergiledikleri görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-2020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Doi Numarası | 10.33711/yyuefd.800923 |