Yazarlar (3) |
![]() |
![]() Gaziantep Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Geçmişten günümüze, öğretim programları aracılığıyla yetiştirilmesi amaçlanan vatandaş profili ve inşa edilmek istenen kimlik türleri belirgin şekilde değişmiştir. Bu çalışma, Mustafa Kemal Atatürk döneminde oluşturulan 1926 ve 1936 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programları’nda inşa edilmeye çalışılan kimlik türlerini belirleme amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma ile yürütülen çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmış, 1926 İlkmektep Müfredat Programı ve 1936 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı birer doküman olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi MAXQDA 24 programı ile doküman analizi adımlarına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, 1926 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın hedefler boyutunda bireysel kimlik ve kolektif kimliklerden; “çevreci”, “politik”, “toplumsal” ve “millî” kimlik; 1936 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın hedeflerinde ise kolektif kimliklerden; “toplumsal”, “çevreci” ve “millî” kimlik türlerinin yer aldığı görülmüştür. Bu kapsamda Atatürk dönemi hayat bilgisi öğretim programlarında inşa edilmek istenen vatandaş kimliklerindeki sonuçlar dikkate alınarak program geliştirme çalışmaları yapılabilir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 20-05-2024 / |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Edirne |