Yazarlar (3) |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Niğde Üniversitesi, Türkiye |
![]() Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ölçme, en genel anlamıyla belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle ifade edilmesidir (Tekin, 2004). Örneğin, öğrencilere Sosyal Bilgiler dersinde 10 soruluk essey tipi bir testin uygulanması ve öğrencilere 10, 45, 60, 100 gibi puanlar verilmesi işlemi ölçmedir. Değerlendirme ise, ölçme sonuçlarının aynı alana ait bir ölçüt ile karşılaştırılması sonucu verilen karar, hüküm ve yargılardır (Turgut, 1997). Örneğin; geçme notunun 60 olarak belirlenmesi bir ölçüttür. Bu ölçüte göre, 59 ve altında puan alan öğrenci için “başarısız”; 60 ve üzeri puan alan öğrenci için “başarılı” kararının alınması değerlendirmedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | The First International Congress of Educational Research |
Kongre Tarihi | 01-05-2009 / 03-05-2009 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |