img
img
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkındaki bilişsel farkındalık düzeyleri   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Bayram TAY Prof. Dr. Bayram TAY
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Halil Tokcan
Niğde Üniversitesi, Türkiye
Şahin Oruç
Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Ölçme, en genel anlamıyla belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle ifade edilmesidir (Tekin, 2004). Örneğin, öğrencilere Sosyal Bilgiler dersinde 10 soruluk essey tipi bir testin uygulanması ve öğrencilere 10, 45, 60, 100 gibi puanlar verilmesi işlemi ölçmedir. Değerlendirme ise, ölçme sonuçlarının aynı alana ait bir ölçüt ile karşılaştırılması sonucu verilen karar, hüküm ve yargılardır (Turgut, 1997). Örneğin; geçme notunun 60 olarak belirlenmesi bir ölçüttür. Bu ölçüte göre, 59 ve altında puan alan öğrenci için “başarısız”; 60 ve üzeri puan alan öğrenci için “başarılı” kararının alınması değerlendirmedir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı The First International Congress of Educational Research
Kongre Tarihi 01-05-2009 / 03-05-2009
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 11

Paylaş