img
img
Exploring Physical Education Lesson Optionality in Primary Schools from the Perspective of School Administrators: Qualitative Research   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Levent VAR Prof. Dr. Levent VAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Bekir Barış Cihan
Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Ebru Araç Ilgar
Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı, ilkokul birinci kademede görev yapan okul müdürlerinin beden eğitimi dersi işlevselliğine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde kurgulanmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan 12 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında maksimum çeşitlilik örneklemesi yaklaşımı esas alınmıştır. Verilerin toplanmasında; alan-yazın incelemesi ve uzman görüşleri dikkate alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hazırlanan sorular uzman görüşüne sunularak görüşme formuna son şekli verilmiştir. Araştırmada derinlemesine görüş alma ve katılımcı teyidinden faydalanılmış, katılımcının rahatlıkla görüşlerini ifade edebileceği bir ortam sağlanmıştır. Verilerin analizinde fenomenoloji yönteminden yararlanılmıştır. Bulgular: Elde edilen veriler sonucunda okul yöneticileri; ilkokul birinci kademede beden eğitimi dersi ile birlikte; öğrencinin sağlıklı bir şekilde büyüyebilmesi için spor ile desteklenmesinin önemli olduğunu, beden eğitimi dersleri ile birlikte birçok gelişim alanında kazanımlar sağlandığını, çocuklarda kilo kontrolünün sağlanmasında etkili olduğu görüşünü savunmuşlardır. Sonuç: Sonuç olarak beden eğitimi dersinin kendi branş öğretmenleri ile yürütülerek derse gereken önemin verilmesi özellikle vurgulanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin girmesinin çocuğun psikomotor gelişimine, oyun zekâsına katkıda bulunacağı, sınıf ortamından sıkılan oyun çağında ki çocuğun bahçeye, spor salonuna çıkıp enerjisini doğru yönde harcayacağı, oyun döneminde ki çocuğa sporun yine eğitsel oyunlar aracılığıyla sevdirileceği çağda sınıfta tutularak bilişsel yönden yüklenilmesinin bir artı olmadığı aksine eksi olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Okul yöneticileri | beden eğitimi dersi | işlevsellik | fenomenoloji
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1308-0938
Dergi Tarandığı Indeksler SPORT DİSCUS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 194 / 201
DOI Numarası 10.5336/sportsci.2023-100697
Makale Linki https://doi.org/10.5336/sportsci.2023-100697