Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Programlama becerilerinin kazanılması, teknolojinin hızlı değiştiği ve dönüştüğü dijital çağda gittikçe önemli bir konu haline gelmiştir. Sadece bilgisayar bilimi alanında değil birçok alanda programlama becerilerine sahip iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Üniversitelerin farklı bölümlerinde programlama giriş dersleri bulunmaktadır. Fakat yapılan araştırmalar öğrencilerin programlama öğrenirken bazı zorluklarla karşılaştıklarını bildirmektedir. Bu zorluklar arasında programlama kaygısının öne çıktığı görülmektedir. Bu araştırmada, ön lisans bilgisayar bölümü öğrencilerinin programlamaya karşı kaygı durumları cinsiyet, öğrenim gördükleri program ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmiştir. Betimsel araştırma modeline göre desenlenen araştırmada veriler, “Programlama Kaygı Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bilgisayar bölümü öğrencilerinin programlama kaygılarının çok yüksek olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin programlama kaygılarının cinsiyete, sınıf düzeyine göre farklılaştığı, programa göre fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Kadın öğrencilerin programlama kaygılarının erkek öğrencilerden, 2. sınıf öğrencilerinin ise programlama kaygılarının 1. sınıf öğrencilerden yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmanın nitel verilerine göre öğrencilerin programlama kaygısını azaltan faktörler “öğrenme ortamına ilişkin faktörler”, “kişiye özgü faktörler” ve “programlamaya ilişkin faktörler” olmak üzere gruplanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2667-6788 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 37 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1092 / 1110 |
Doi Numarası | 10.19171/uefad.1493874 |
Makale Linki | https://doi.org/10.19171/uefad.1493874 |